Способи виставлення кута нахилу автомобільних фар
При русі, неправильна спрямованість пучка світла створює великі проблеми і незручності і водієві цього транспортного засобу, і тому, хто їде назустріч. Особливо важливою ця проблема стає, якщо за вікном туманно, похмуро чи настав темний час доби. Траєкторія руху повинна прораховуватимуться швидко, а водії авто, що рухається навпроти, не повинні бути засліплені. Тому обов'язковою процедурою є регулювання світла. Ця процедура дозволить вберегти життя багатьом людям, починаючи з власника даного авто.
Професіонали роблять дані маніпуляції недорого і швидко, а у новачків можуть виникнути складності з навичками і бажанням витратити деякий час на налаштування світла фар. Також важлива наявність відповідного місця або площадки.
Коли слід робити налаштування
Регулювати світіння слід в наступних випадках:
- заміна лампи в фарі;
- перевстановлення однієї або обох фар;
- монтаж нових коліс з іншим розміром;
- зміна жорсткості підвіски (внаслідок її ремонту або заміни);
- планування тривалого або далекого переїзду;
- виникнення дискомфорту від вихідного світлового пучка у самого водія або звернення на це уваги драйверів авто, що рухаються назустріч.
Послідовність дій
Щоб правильно налаштувати світло, слід знайти:
- рівний майданчик довжиною в 10 метрів зі стіною (можна також використовувати простір біля гаража);
- рулетку;
- крейда (якщо його немає - малярний скотч).
Професіонали володіють знаннями про індивідуальні показники розмітки для кожної моделі авто. Нижче задані універсальні значення.
Перед налаштуванням світла фар слід перевірити стан ресори і не тільки. Також важливі технічні характеристики коліс: тиск в них і наявність однакового обсягу. Підвіска теж повинна мати однакове навантаження по всій довжині. Якщо всі показники в нормі, можна використовувати один з нижче викладених способів.
Важливо! Якщо використовуються суміщені пари, регулювання ближнього світла буде проведена автоматично разом з налаштуванням дальнього.
Спосіб 1
Розмітка на обраної стіні з перехрестям 2-ух горизонтальних і вертикальних ліній відбувається наступним чином:
- прокреслюють горизонтальну лінію в сторони від центральної точки авто (якщо не маєте навичок відкладання такої лінії, просто слід підігнати автомобіль до стіни і перенесіть його центр на стіну / гараж);
- під нею через 5 см вниз чертится додаткова;
- відзначаються відрізки, рівні довжині від фар до землі;
- наносяться відрізки з точки, що дорівнює центру авто, до фар.
Останні 2 дії виробляють по відношенню до обох лініях.
Відстань від авто має дорівнювати 7 метрам. Правильним вважається показник, коли похилий кут світлового пучка збігається з відрізком, прокресленим по горизонту. При піднятті світла - відповідає перетину ліній.
Спосіб 2
Відстань від машини має дорівнювати 10 метрам. Але знадобиться помічник з тієї ж вагової категорії, що і господар машини. Для «розгойтування» підвіски авто розгойдують.
Розмітка тут інша:
- наносяться центри (на стіні той, який знаходиться між обома фарами);
- горизонтальна лінія повинна проходити через всі точки;
- від центральної чертятся додаткових 2 лінії (плюс 22 см від заданої і мінус 12 см від неї ж).
Перед проведенням «випробувальних» робіт, слід виставити на 0 регулятор світла. Також потрібно встановити в початкове положення допоміжний болт коректора. Якщо є гідрокоректор, настройки проводяться в умовах навантаження, яка створюється при наявності водія в машині.
Правильна проектування світлового плями відбувається по верхньому краю, розташованому на другій лінії. Верхня межа світіння протитуманок проектується за тими ж показниками, розміщеними на 3 лінії. Похилий і горизонтальну ділянку повинні перехрещуватися. Орієнтиром служить точка перетину другої і третьої лінії.
Для того щоб правильно налаштувати фари, не потрібно мати спеціальну освіту. Слід тільки проявляти терпіння і спрямовувати пучок світла, розташовуючи його необхідним способом на розмітці.