З бренду в корпорацію Valeo
Французька компанія, яка вибрала своєю назвою слово, що означає в перекладі «бути здоровим», стала не просто постачальником і виробником автокомплектуючих, але великою корпорацією. І на все це пішло менше 100 років. А всього 10 років тому капіталізація стала дорівнювати близько 1,8 млрд. євро. Деталі виробництва можна знайти практично в будь-якій машині. Це можуть бути фари і генератори, свічки і стартери - будь-який елемент з величезною лінійки продукції автовиробника.
Історія компанії, яка переросла в корпорацію
Все почалося з того, що в 1923 році була відкрита невелика фабрика. На ній виробляли гальмівні колодки. Також тут випускали диски зчеплення. Створив її у Франції Ежьен Бюссон. Таланту підприємцю було не віднімати. Він був офіційним дилером відомого на той час бренду, феродо. Компанія Ferodo на той час випускала гальмівні колодки з накладками з азбесту вже пару десятків років. І була настільки популярна, що її назва просто стало ім'ям прозивним, особливо по відношенню до азбестовмісних матеріалів, використовуваних у фрикційних колодках. Навіть британські танки оснащувалися ними. Тому на французькій фабриці випускалися не тільки диски зчеплення, а й повноцінні системи в зборі, а також відомі вже не перший десяток років гальмівні колодки.
Під час Другої Світової війни бізнес зазнав величезних збитків. Але як Фенікс, він повстав з попелу завдяки патентній базі і високому рівні затребуваності. Тоді виробництвом фрикційних накладок зайнялися в Нормандії, а зчеплень - в Ам'єні.
Потихеньку керівництво компанії SAFF стало розширювати свої можливості. Попит на машини в 60-х роках зростав, а не кожен виробник готовий був ризикнути і вийти на рівень виробництва не елементів, а машини. Починаючи з 1962 року, компанія почала скуповувати:
- SOFICA (завод по виробництву автосистем вентиляції, опалення та кондиціонування);
- дослідний центр;
- SEV Marchal (виробник фар, протитуманок і свічок, який на час придбання французькою компанією був європейським лідером);
- Cibié Paris-Rhône (такий же, як і попередній виробник, який допоміг з моменту злиття з концерном розробити фари, в яких рефлектори мали складну форму).
Величезні масштаби корпорації вимагали нового імені. І з 1980 року воно було знайдене. Переклад імені компанії Valeo виглядає як «я в порядку». У корпорації на той час, дійсно, було все вже добре. Виробництва, одне за іншим, відкривалися в різних країнах по всьому світу.
Через 4 роки, придбали групу компаній. Ducellier знали як виробника важливих деталей для вузлів авто. Вони випускали стартера, генератори (які використовувалися навіть для знаменитого DeLorean DMC-12) і повністю - системи запалювання. Ця ж марка виступала виробником ліхтарів. Поступово і ця група концерну була розширена за рахунок декількох компаній:
- ZENITH Apparatus і Magnetos;
- SA COTHIAS ALLOYS;
- GRAVEREAUX-BRASSAC.
Сучасний концерн
Зараз у концерну 143 заводи, розташовані в 20 країнах. Клієнтами стали такі відомі світові компанії, як General Motors, Ford і BMW. І навіть в Ferrari використовують продукцію Валео. Концерн дозволив собі випустити на ринок напівавтоматичну трансмісію. І це стало революційним продуктом. Тоді, в 1989 році, це знайшло своє місце при створенні Ferrari F40. Вона, напівавтоматична з комп'ютерним управлінням, настільки виправдала себе, що в Феррарі вже не користувалися ручною трансмісією.
А щоб закріпити отриманий результат, концерн викупив наступний ряд марок:
- Neiman;
- Labinal;
- TT Industries.
Тепер електронні системи вже в повному контролі Валео. І саме цей концерн створив ту саму систему старт-стоп, яку успішно використовують на всіх машинах цивілізованого світу.