Види ламп в автомобілі
Оптика в машині грає важливу роль для забезпечення огляду дорожньої ситуації і безпеки для водія і пасажирів. Асортимент різних пристроїв цього напрямку, встановлених на автомобілі, дозволяє комфортно продовжувати рух в темний час доби і в несприятливих погодних умовах. Також спеціальні ліхтарі-вказівники попереджають інших учасників про майбутній повороті, задньому ході, гальмуванні.
Зараз автовласникам доступні різні види ламп, які відрізняються як принципом пристрою, так і економічністю. Серед основних різновидів варто відзначити наступні:
- лампи розжарювання;
- галогенні;
- ксенонові;
- світлодіодні.
Класичні лампи розжарювання втрачають популярність в результаті появи удосконалених джерел світла. Недоліком даного виду відносять швидкий вихід з ладу, осідання вольфраму на стінках колби і слабкою фокусування світлового потоку. Тому все рідше можна їх зустріти в якості основного освітлення.
Галогенні лампи являють собою герметичний посуд з кварцового скла з парами газу-галогену (йод або бром). Наявність такого елемента дозволяє збільшити термін служби вольфрамової нитки і температуру її розжарювання. В результаті це дає світло, максимально наближений до природного.
Ксенонові по конструкції кардинально відрізняються від попередніх. Світловий потік забезпечується електричною дугою, яка виникає між двома електродами з вольфраму. Вони поміщені в середу з інертного газу - ксенону. Особливістю таких ламп є обов'язкова наявність лінз для фокусування потоку. Якщо пристрій автомобіля цього не передбачає, встановлювати цей вид самостійно не рекомендується.
Світлодіодні лампи в свою чергу довговічні, дають яскраве світло і споживають невелику кількість енергії. Вони набирають все більшої популярності серед автолюбителів. LED застосовують не тільки для головного світла, а й практично у всіх системах освітлення авто. Також до новітніх технологій відносяться і лазерний тип фар, але поки він доступний тільки в досвідчених одиничних зразках елітної категорії.
Маркування та види цоколів
Лампи розділені на групи не тільки по різновидах. Крім цього існує безліч типів цоколів, які розраховані на певні розміри патрона. Основними рисами, що характеризують їх, виступають:
- стандарт (європейський, вітчизняний, американський);
- система з'єднання з патроном;
- призначення.
Існуюча стандартизація передбачає поділ цоколів на три групи. При цьому європейський і американський стандарт взаємозамінні. Вітчизняний ГОСТ, розроблений за часів СРСР і маркується іншими позначеннями. Варто зауважити, що в мережі інтернет можна знайти таблиці відповідності ламп і цоколів. Це значно спростить пошук потрібної деталі. Важливо, що орієнтуватися потрібно тільки на маркування деталі, незважаючи на зовнішню схожість виробів.
Системи з'єднання цоколя з патроном також можуть бути різними. До них належать такі:
- фланцеві - характерно суворе розташування спіралі, застосовуються для головного світла;
- софітні - з плоским плафоном, використовуються в салоні, багажнику;
- бесцокольні - мають низьку потужністю, їх встановлюють в габаритні вогні, покажчики поворотів;
- штифтові - бувають трьох модифікацій, широко використовуються в системі освітлення автомобіля.
Вибираючи лампу, точно дотримуйтесь зазначених параметрів. Не купуйте продукцію, яка не відповідає заводським характеристикам машини. Необхідно пам'ятати, що неправильно відрегульоване освітлення засліпить зустрічний транспорт і спровокує дорожньо-транспортну пригоду.